HERMES TRISMEGISTOS
Syntéza hermetických zákonů
Desatero příčin:
- Počátek jest v Prabytí.
- Prabytí jest nehmotná, nepředstavitelná, nezobrazitelná a nespočítatelná Jednota, stojící mimo prostor a čas.
- Příčina povstala zjevením Jednoty v Prabytí.
- Bytí povstalo zjevením kladu a záporu v Příčině.
- Každé bytí má svoji analogii.
- Klad tvoří zápor a zápor klad: jedno podmiňuje druhé.
- Dvojpolarita jest podmínkou a příčinou času a života.
- Každý pól jest sekundérně zdvojený.
- Dvojnost cílí přes trojnost k jednotě.
- Čtvernost jest působcem rovnováhy.
Desatero důsledků:
- Příroda jest přímým plodem kosmu.
- Smrt jest podmínkou života, nebytí jest podmínkou bytí.
- Smrt není hranicí přírody.
- Slovo jest živá síla, jež tvoří.
- Láska má trojí poslání: ploditi, udržovati a křísiti.
- Osud jest plodem poklesků bytí proti Zákonu.
- Zánik, nebo přeměna osudovosti jest bezprostředně závislá na zániku nebo přeměně bytí.
- Oběť jest evoluční cestou bytí.
- Představitelný bůh jest bytostí podmíněnou lidskou obětí.
- Zodpovědnost každého bytí jest přímo úměrná jeho vědění.
CHANU-NEZ
Sefirotické principy egyptské a jejich syntéza s jinými náboženskými systémy.
(1. Egypt, 2. Babylonie, 3. Indie, 4. Kabbala.)
A. 1. NUN. 2. EL. 3. NIRVANA. 4. EN SOF. I. 1. CHEPRER-RE-ATUM. 2. ANU-ENLIL-EA. 3. BRAHMAN. 4. KETHER. III. II. 1. TEFNUT. 1. ŠOV. 2. TIÁMAT. 2. ASARI. (Šilik-lu-Šar.) 3. ŠIVA. 3. VIŠNU. 4. BINA. 4. CHOCHMA. V. IV. 1. NUT. 1. GEB. 2. ......... 2. ......... 3. AUM. 3. MAJA. 4. GEBURA. 4. GEDULA. VI. 1. NEBTHET. 2. NIN-ANNA. (Ahatu.) 3. HARANGHER-BEHAH. 4. TIFERETH. VIII. VII. 1. SUTECH. 1. EVSIREV. 2. LUGAL-EDINNA. 2. KINGU. 3. PRADIPAT. 3. PURUŠA. 4. HOD. 4. NECAH. IX. 1. ESET. 2. NINA-IŠTARA. 3. PRAKRITI. 4. JESOD. X. 1. HOR-HATHOR. 2. BAAL. (Marduk.) 3. PRANA. 4. MALKUTH.
Na několika stránkách tohoto skromného dílka snažili jsme se podati několik základních ideí filosofie staré celá tisíciletí.
Hrstku vody z Moře vědění jsme vzali, zachytivše pár slov z posvátné knihy legendárního Herma Trismegista, jehož svatou tvář rozeznáváme již jen jako útvary v zákmitech blesků, křižujících temnou oblohou současnosti.
Věříme, že ve starých templech posvátné země Khemi, kvetlo kdysi tajné učení, jež přivádělo člověka na okraj tohoto světa, z něhož vidí Věčné Východy Slunce Života a nové obzory, do nichž my ubozí nevědomí smrtelníci padáme jako slepci do propasti, když naše malicherná pouť na této zemi se skončí.
Nelitujeme, že jsme se nedali strhnouti pýchou dětí dvacátého věku a přiznáváme, že jsme tak zpozdilí, že věříme, že přijde den, kdy nová pokolení budou nucena plně uznati svůj závazek k odkazům velké kultury Starého Egypta, a filosofie jeho velekněze, třikrát svatého Thovta — Herma Trismegista.